אתם בונים את אתר הסטארטאפ שלכם עכשיו שיש לכם אתר באוויר אתם בטח שואלים את עצמכם איזה דפים אנחנו צריכים שיהיו לנו באתר?
(אם עוד אין לכם אתר אתם יכולים להציץ בפוסט – איך לבנות אתר לסטארטאפ שלי במהירות עם וורדפרס )
בפוסט הבא ריכזתי צ'ק ליסט לשמות הדפים הטיפוסיים שמופיעים באתר סטארטאפ מסוג B2B.
רשימת דפים לאתר סטארטאפ B2B:
- Homepage
- Solutions // Products
- Use cases // Features
- Customers
- Case studies
- Company // About
- About us
- Careers // Jobs
- The Team
- Our vision // Mission
- Plans // Pricing
- Resources // Academy // Knowledge base // Learn
- Blog
- Support // Help
- Contact
- Partners // Partnerships
- Tour // Demo
- Apps // Integrations
- Press // In the Press // Buzz
- Legal
- Terms of service
- Privacy policy
מקרא:
* סימן // מייצג שם אלטרנטיבי לאותו הדף. (כמובן ניתן להפריד וליצוא את שתי האופציות כדפים נפרדים).
** בולטים – מייצגים דפים שלרוב בתפריט הניווט העליון, נמצאים כדפים "בנים" מתחת ל דף שמופיע מעליהם כמספר.
כמובן שאין הכרח ליצור את כל הדפים האלה, אבל הרשימה הזו נותנת לכם נקודת ייחוס למבנה אתר בסיסי ולדפים שכדאי לכם ליצור ו/או שלקוחות שלכם מצפים למצוא.
לעתים חברות שונות משתמשות באופן שונה בתוכן שהם מייחסים לשמות (לדוג' Products, Solutions , use cases וכו') אין פה חוקים, רק חשוב לשמור על לוגיקה מתמשכת ומסודרת.
וכמובן שיש דפים שתוכלו לעלות איתם רק אחרי שתצברו קצת "ניסיון" כמו למשל, "דפי לקוחות".
באופן כללי אני מאמין שמעבר לרשימת הדפים הזו. כדאי לכל סטארטאפ לעלות עם עוד כ 20-30 "דפי נחיתה" שונים שכל אחד מהם מכוון לקהל יעד אחר של הסטארטאפ – איך מתכננים ספציפית את דפי הנחיתה האלה אסביר בפוסט נפרד בהמשך.
סידור הניווט
איך מסדרים את הניווט לכל הדפים האלה?
רשימת הדפים הזו מחולקת על פי רוב בין תפריט הניווט העליון לפוטר של האתר.
מה מופיע בתפריט עליון:
גם כאן אין כללים.
מכיוון שהתפריט מופיע above the fold אתם רוצים לכלול פה רק לינקים שיעזרו למבקר באתר ל"המיר" ממבקר באתר למשתמש.
ולכן כדאי לכלול אך ורק לינקים שמחזקים למבקר האתר את היכולת לקבל החלטת המרה.
דוגמאות נפוצות הם לכלול בניווט העליון את הליקים/דפים הבאים (משמאל לימין):
- Solutions // Products
- Customers
- Company
- Plans
תחת הדפים הללו תוכלו להוסיף דפים "בנים" רלוונטים.
וכמובן מימין ובאופן בולט הנעה לפעולה כל שהיא (CTA) :
- Start Demo // Request Demo // Signup Free // Start Free // Try Free
את שאר הדפים מהרשימה תוכלו לסדר בעמודות בפוטר.
כללתי כאן מספר אתרים של חברות מוכרות, כדי שתוכלו להתרשם מהאופן בו הם סידרו את הפוטר והנביגציה שלהם:
אני ממליץ להתבונן על הדפים שהם בחרו להציג בתפריט העליון ועל האופן בו הם פיזרו את שאר הדפים בפוטר שלהם.
פינגבאק: סיכום 2016 הבלוג Startuping במספרים - Startuping
פינגבאק: סיכום 2016 במספרים Startuping.co.il - מה הספקנו ב 8 שבועות בלבד! - Startuping